چرا و چگونه دستگاه برش لیزر فایبر را خریداری کنیم؟

چرا و چگونه دستگاه برش لیزر فایبر را خریداری کنیم ؟

  • دلیل اینکه کارآفرینان بیشتری تصمیم به خرید دستگاه‌های برشی می‌کنند چیست؟ یک امر مسلم آن است که قیمت دستگاه های لیزر برش با توجه به ویژگی و کاربرد آنها ، از اهمیت کمتری برخوردار است . هزینه این نوع دستگاه ها  بالا  است، بنابراین باید برخی از امکانات را ارائه دهد تا آن را به یک رهبر فناوری تبدیل کند.
  • این مقاله شرایط کاری فناوری های برش را بررسی خواهد کرد. همچنین تأییدی است که قیمت همیشه مهمترین استدلال برای سرمایه گذاری نیست. از طرف دیگر اطلاعات مفیدی ارائه می شود که می تواند در انتخاب بهترین مدل دستگاه برش لیزر فایبر مفید باشد.
  • در ابتدا لازم است شرایط کاری خود را به خوبی بدانید. و اینکه دستگاه چه نوع متریالی ( ورقی) را می خواهد برش بزند؟
  • برش لیزری مدرن ترین روش جداسازی حرارتی مواد است. بسیار دقیق و سریع است. برش انواع فولاد و فلزات غیر آهنی را امکان پذیر می کند. محدوده برش به منبع انرژی لیزر ( سورس لیزر) بستگی دارد.
  • و آیا سفارشات برش شما به اندازه ای  می باشد که لازم باشد  دستگاه را بخرید؟
  • نکته : اگر سفارشات شما محدود است، شاید برون سپاری راه حل بهتری باشد.
  • نکته مهم دیگر بودجه است. حتی اگر پول کافی ندارید، می توانید از راه های مختلف تامین مالی استفاده کنید. منابع مالی زیادی  وجود دارند که می تواند وضعیت مالی شما را بهتر کند.
  • اگر می خواهید دقت برش را بررسی کنید، باید این را بدانید که لیزر فایبر بهترین فناوری است. حتی 12 برابر بهتر از برش پلاسما ( plasma cutting) و 4 برابر بهتر از برش با آب (water cutting) است. بنابراین، برش لیزر فایبر، بهترین راه حل برای شرکت هایی خواهد بود که نیاز به دستیابی به یک شاهکار دقیق، حتی برای پیچیده ترین طرح ها و گرافیک ها دارند. یکی از دلایل این میزان دقت، شکاف بسیار باریک برش است. فناوری لیزر فایبر همچنین به شما امکان می دهد شکل کامل سوراخ های کوچک را بدست آورید.
  • یکی دیگر از مزایای دستگاه های برش لیزری، بهترین سرعت برش است. با این حال، برش آب نیز بسیار دقیق است، اما زمان بسیار بیشتری برای برش متریال نیاز دارد. دستگاه های برش لیزر فایبر به سرعت ۳۵ متر در دقیقه نیز دست می یابند. این، کارایی بی اندازه بهتری را تضمین می کند.بنابراین اگر شما روزانه با حجم وسیع سفارشات مواجه هستید و زمان برای شما الویت دارد، لیزر برش فایبر پاسخگوی این نیاز شما می باشد .
  • همچنین توجه به سرباره ای که پس از فرآیند برش روی قطعه قرار می گیرد، بسیار مهم است. این امر باعث می شود تا زمان بیشتری برای تمیز کردن قطعه یا به اصطلاح فرآیند پردازش اضافی پس از برش تلف شود. همچنین هزینه های بیشتر و زمان بیشتری برای تهیه محصول نهایی از این طریق ایجاد می کند. سرباره به ویژه در طول فرآیند برش پلاسما ذاتی است.
  • در اینجا یک دلیل دیگر وجود دارد که دستگاه های لیزر بهتر از دستگاه های پلاسما هستند. برش لیزری به اندازه برش پلاسما صدای بلندی ندارد. حتی بریدن زیر آب توسط  water cutting هم نمی تواند جلوی تولید سر و صدا را بگیرد.
  • ضخامت شاید تنها محدودیت برای فناوری لیزر باشد . برای  کار با ورق های  نازک، لیزر برش فایبر بسیار مناسب است و در این مورد لیزر فایبر در بین سایر انواع لیزر از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگر از ورق هایی با ضخامت بیش از ۲۰ میلی متر استفاده می کنید، می توانید به فکر فناوری دیگر باشید یا دستگاه لیزر فایبر باتوان  بالای ۶ کیلو وات خریداری نمایید که از لحاظ قیمت، باید هزینه ای به نسبت بالاتر از توان های پایین پرداخت نمایید .
  • اکنون، زمانی است که باید برخی از حقایق را بدانید، مواردی در مورد هزینه ها ارائه خواهد شد. فناوری لیزر فایبر گرانترین فناوری است. واترجت ارزان‌تر هستند، اما ارزان‌ترین آنها فناوری پلاسما است. اما نکته بسیار مهم ، مقایسه هزینه عملکرد دستگاه است که هزینه های برش در فناوری لیزر فایبر نسبتاً پایین است.
  • وقتی تصمیم گرفتید و لیزر برش فایبر را انتخاب کردید، باید به مدل فکر کنید. این بدان معنا نیست که تولیدکنندگان تجزیه و تحلیل کنند. به معنی پارامترها است. ترکیب پارامترهای زیادی وجود دارد که بهترین انتخاب را تعیین می کند. اکنون، پارامترهای مختلف با هم جمع آوری می شود: توان لیزر، سرعت برش و ضخامت متریال مورد برش.
  • ایده کلی این است که توان لیزر با ضخامت متریال برش افزایش می یابد. بیشتر شما می توانید دستگاه هایی را پیدا کنید که توان آنها در محدوده ۱ تا ۶ کیلو وات است. اگر ضخامت ثابت باشد، سرعت با مقدار توان افزایش می یابد. اما برش مواد بسیار نازک با ۶ کیلو وات ایده خوبی نیست. موثر نیست و هزینه های زیادی ایجاد می کند. باید بدانید که قیمت دستگاه به توان لیزر بستگی دارد. این تفاوت ها خیلی زیاد است. بهتر است اگر نیازی به دستگاه لیزر با توان خیلی بالا ندارید از انتخاب لیزر توان بالا پرهیز نمایید.
  • اکنون تجهیزات اضافی زیادی برای دستگاه های برش لیزر وجود دارد. آنها باید پارامترها را بهتر کنند. بسته به نیاز شما، این امکان وجود دارد که برخی از اجزا را انتخاب کنید. یکی از نمونه ها PCS (سیستم کنترل سوراخ) (Piercing Control System)است که گاهی اوقات ارائه می شود. این سیستم نوآورانه ای است که به لطف رنگ های نوری و تجزیه و تحلیل دما، زمان سوراخ کاری را کاهش می دهد. با استفاده از پارامترهای آنالیز شده، کنترلر LPM (Laser Power Monitor) کنترل پرتو لیزر را به دست می گیرد و از انفجارهای میکرو در حین سوراخ کردن جلوگیری می کند و ایجاد سرباره را محدود می کند. مزیت مهم این سیستم، حفاظت از میز کار و طول عمر بیشتر نازل ها و فیلترها می باشد.
  • اگر تحلیل درستی از پیشنهاد بازار انجام دهید، می توانید از بسیاری از اشتباهات جلوگیری کنید. شما باید جدیدترین راه حل ها را بدانید. هر شک و تردیدی را باید با یک متخصص در میان بگذارید. این رویکرد برای خرید دستگاه لیزر این امکان را به شما می دهد تا از هدر دادن پول جلوگیری کنید و مزایای خود را قوی تر کنید.

نکات لازم جهت خرید دستگاه لیزر

  1. انتخاب شرکتی که بتواند پس از خرید دستگاه، به شما خدمات کاملی را اریه دهد .
  2. انتخاب توان دستگاه با توجه به ضخامت ورق که قرار است تحت فرآیند برش قرار گیرد و سرعت اجرای برش  ، ضخامت ورق بالاتر نیاز به توان سورس بیشتری را به همراه دارد و به همین ترتیب اگر نیاز به سرعت برش بالاتری دارید بازهم نیاز به سورس لیزر با توان بالاتری دارید .
  3. خرید دستگاه لیزری که دارای گارانتی باشد .
  4. انتخاب دستگاهی که دارای شاسی تنش زدایی خرارتی شده باشد تا در طول زمان، بدنه دستگاه دچار اعوجاج و مشکلات بعدی نشود .
  5. توجه به قطعات دستگاه که از برندهای مطرح باشند تا در زمان استفاده کمترین مشکلات را به همراه داشته باشند و  تضمین کیفیت دستگاه باشند .

سایر مقالات ما

دیدگاه کاربران (0)
0 0 رای ها
guest
امتیاز شما
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
guest
امتیاز شما
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها