ویژگی های دستگاه جوش لیزری فایبر را بشناسید

ویژگی های اصلی دستگاه جوش لیزری فایبر دستی

  1. به راحتی کار می کند و می تواند توسط کاربرعادی بدون تحصیلات  بالا استفاده شود.
  2. راندمان بالا, سرعت جوشکاری سریع, جوش ظریف و زیبا از ویژگی های استفاده ازآن در مقایسه با جوش های سنتی است .
  3.  فرایند سنگ زنی  بعد از جوش را کاهش می دهد.
  4. می تواند به طور گسترده برای جوشکاری ورق فولاد ضد زنگ استفاده شود.
  5. نقطه جوش کوچک است, منطقه تحت تاثیر حرارت کوچک است.
  6. میز کار برای جوشکاری لازم است.
  7. هزینه تعویض لوازم جانبی کم است.

مزایای دستگاه و تکنولوژی جوش لیزری دستی

  1. از مزایای تکنولوژی جوشکاری لیزری دستی استفاده از عملیات ساده, جوش زیبا, سرعت جوشکاری سریع و بدون مواد مصرفی می باشد.
  2. علاوه بر این, جوشکاری نازک ورق فولاد ضد زنگ, ورق اهن, ورق گالوانیزه و دیگر ورق های فلزی کاملاً می تواند جایگزین جوش سنتی ،جوشکاری قوس الکتریکی, جوشکاری الکتریکی و فرایندهای دیگر شود.
  3. اساساً طراحی دستی دستگاه جوش لیزری دستی نقش بسیار مهمی در کاربرد تولید دارد.
  4. برای کارگاه هایی با میزان پردازش کم  , سیستم جوش لیزری دستی بهترین انتخاب است.
  5. نکته اصلی این است که محصولات جوشکاری کارگاه های کوچک متنوع بوده و شکل محصولات انعطاف پذیر است. جوشکاری لیزر دستی می تواند به طور کامل این تقاضا را تامین کند.
  6. دستگاه جوش لیزری دستی به جای مسیر نوری که قبلا ثابت شده بود از تفنگ جوشکاری دستی استفاده می کند .
  7. حالت عملیات جوشکاری نه تنها مناسب برای جوشکاری قالب, کلمات تبلیغاتی, ظروف اشپزخانه و سایر محصولات است ، بلکه برای جوشکاری لیزری در فضای بازنیز مناسب است .
  8. علاوه بر این, سیستم جوشکاری لیزری دستی نیز می تواند به طور گسترده ای در فرایند جوشکاری پیچیده و نامنظم استفاده شود.
  9. تابلو سازی، آسانسور، پله، قفسه، فر، درب و پنجره فولاد ضد زنگ، نرده محافظ و شیر آلات، سینک فولاد ضد زنگ و سایر صنایع.
  10. فولاد ضد زنگ، الومینیوم، مس، طلا ، جواهر و نقره را می توان جوش داد .
  11. جوش لوله و اتصالات، فولاد ضد زنگ لوله سه راهی زانویی، تخلیه طبقه، دستگیره درب، قفل درب, ، غیره.

در مقایسه با روش جوشکاری سنتی, مزایای استفاده از دستگاه جوش لیزری دستی چیست؟

  1. عملیات ساده : بدون تمرین زیاد جوشکاری لیزری امکان پذیر است.
  2. سریع ، کارا، با محدوده پردازش گسترده: دستگاه جوش لیزری، جوشی با راندمان وسرعت بالا همراه با درز صاف و زیبا بدون عملیات سنگ زنی را فراهم می سازد .
  3. طیف گسترده ای از فلزات قابل جوش: ورق فولاد ضد زنگ, ورق گالوانیزه ، ورق آهن و …
  4. هزینه نگهداری کم دستگاه جوش لیزر دستی نسبت به جوشکاری سنتی.
  5. جوش بدون محدودیت در شکل قطعه کار
  6. حرارت کوچک منطقه ای و خط مشترک جوش باریک و ظریف .
  7. هزینه نگهداری و جایگزینی لوازم جانبی کم است.

استفاده از سیستم جوشکاری لیزری دستی

  1. به عنوان پشتیبانی مهم از تکنولوژی بازسازی سبز, تکنولوژی پردازش لیزر دارای مزایای رقابتی واضح در مقایسه با روش های پردازش سنتی.
  2. به دلیل سرعت و دقت بالا, مصرف انرژی کم و بسیاری از مزایای دیگر, به طور گسترده ای در میکروالکترونیک ، لوازم الکتریکی، خودرو، فضای باز،ماشین سازی، چاپ و بسته بندی و سایر زمینه های مهم کاربرد دارد. این یک ابزار تجهیزات تولیدی موثر برای کشور برای دستیابی به هدف استراتژیک تولید هوشمند است.
  3. فناوری جوشکاری لیزر یکی از کاربردهای مهم پردازش لیزر است. از جمله کاربردهای مهم لیزر دستی، جوشکاری در فرایندهای جوشکاری پیچیده و نامنظم بدون فیکسچر است،
  4. اگرچه زمان توسعه نسبتاً کوتاه است اما جایگزین جوشکاری قوس الکتریکی سنتی و جوشکاری الکتریکی در جوشکاری نازک شده است.
  5. جوشکاری لیزر دستی به تدریج توسط بازار به رسمیت شناخته شده و تبدیل به یک نقطه روشن جدید در بازار لیزر شده است.

چالش های سیستم جوشکاری لیزری دستی

اگر چه سیستم جوش لیزری دستی بسیار محبوب در بازار است, هنوز هم برخی از چالش ها وجود دارد.

  1. اکثر دستگاه های جوشکاری لیزری دستی که توسط تولید کنندگان تجهیزات تهیه شده اند از لیزرهای فایبر پیوسته با توان بالا ( مثلا ۱۵۰۰ یا ۲ کیلووات) استفاده می کنند و به خاطر ایمنی جوشکار باید تحت شرایط مناسب قرار گیرد و لیزر نباید به  به افراد یا اجسام اطراف برخورد کند در غیر این صورت باعث سوختگی جدی می شود.
  2. علاوه بر این, اگرچه فرایند جوشکاری با قطعه کار روبرو است, همچنان بازتاب نوربالایی ایجاد می کند, بنابراین اپراتور باید مجهز به عینک محافظ مخصوص اشعه لیزر باشد.

چه مشکلاتی توسط سیستم جوش لیزری دستی حل می شود؟

کاربرد در صنعت ظروف اشپزخانه: جوشکاری لیزری دستی ظروف اشپزخانه می توانید صرفه جویی ۸۰% ~ ۹۰% ازانرژی الکتریکی را به همراه داشته باشد . در مقایسه با جوشکاری قوس الکتریکی, هزینه پردازش می تواند حدود ۳۰ درصد کاهش یابد. لیزر جوش دستی فایبر می تواند دو فلز غیر مشابه را بهم جوش دهد.

جوشکاری لیزری در زمینه پردازش ورق فلز در مقایسه با جوشکاری قوس سنتی دارای مزایای بارز است: بازدهی بالا,تغییر شکل حرارتی کوچک, ظاهر زیبا, استحکام بالا, بدون نیاز به پردازش پس از جوشکاری, جوش لب به لب بدون درز و …..

کاربرد در ساخت قطعات بدون درز از جنس استیل ضد زنگ:در فرایند جوشکاری اتصالات لوازم بهداشتی از جنس استیل ضد زنگ,جوشکاری لیزری دستی باعث اتصال بدون درز بهداشتی می شود.

با توسعه اقتصاد و بهبود تکنولوژی جوشکاری، بسیاری از روش های جوشکاری برای مردم برای انتخاب وجود دارد. جدا از تجهیزات جوشکاری سنتی، بیشتر مصرف کنندگان دستگاه جوش لیزری را در تولید مدرن انتخاب می کنند.بنابراین جوشکاری لیزر واقعاً خیلی خوب است. به منظور کمک به شما در درک بهتر ویژگی های این محصول به معرفی تفاوت بین جوشکاری لیزر و جوشکاری سنتی می پردازیم :

جوشکاری در دمای پایین در جوشکاری سنتی که یک روش جوشکاری یکپارچه است و در آن لحیم کاری توسط تفنگ شعله ای گرم شده و در شکاف فلزی که قرار است جوش داده شود پخش می شود. معمولاً ترمیم کننده جوش باید تعبیه شده و از قبل گرم شود ،این روش دست و پا گیر است و دارای کاستی هایی از جمله تغییر شکل آسان، شکستگی مفصل لحیم کاری، خوردگی و غیره است در حال حاضر به ندرت استفاده می شود.

حالت کار دستگاه جوش لیزر فایبر دستی – جوش دستی، انعطاف پذیر و راحت، با فاصله جوش بیشتر است . مسیر نور ثابت با تفنگ جوش دستی جایگزین شده . دستگاه جوش لیزر فایبر دستی عمدتاً برای جوشکاری لیزری قطعات کار طولانی و بزرگ استفاده می شود. هنگام جوشکاری، ناحیه تحت تاثیر حرارت،  کوچک است، و منجر به تغییر شکل کار، سیاه شدن و رد در پشت قطعه نمی شود. علاوه بر این، عمق جوش زیاد است، جوش محکم است و ذوب کافی است. هیچ فرورفتگی در قسمت محدب مواد محلول و ساختار ماتریس حوضچه محلول وجود ندارد.

ویژگی اساسی جوش لیزری این است که تغییر شکل قطعه کار بسیار کم است و تقریباً هیچ شکاف مفصلی وجود ندارد. نسبت عمق به عرض زیاد است. هنگامی که دستگاه های با توان بالا جوش داده می شوند، نسبت عمق به عرض ۵:۱ و بالاترین آن ۱۰:۱ است.

استحکام جوش بالا است، سرعت جوشکاری سریع است، درز جوش باریک است و حالت سطح معمولاً خوب است، پس از جوشکاری، ظاهر کار زیباتر از جوشکاری سنتی است.

جوشکاری لیزری می تواند قطعات غیر قابل دسترس را جوش دهد. انعطاف پذیری زیادی برای انجام جوشکاری از راه دور بدون تماس دارد.

اما از جوش لیزری فقط می توان برای ورق نازک استفاده کرد، نفوذ فرآیند جوش لیزری کافی نیست و شاسی و قاب را نمی توان جوش داد. این نکته را می توان با جوش نقطه ای به دست آورد، اما اتصال جوش نقطه ای نیاز به چیدن دو صفحه نازک در کنار هم دارد و لمینیت ۱۵ میلی متری وجود خواهد داشت که نه تنها ظاهر را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه وزن قطعه  را نیز افزایش می دهد. جوشکاری لیزری مطمئناً پیشرفته‌ترین فناوری جوشکاری بدنه در حال حاضر است، اما برای کل وسیله نقلیه مثل خودرو غیرممکن است که از جوش لیزری استفاده شود .

 مقایسه جوش آرگون با جوش لیزری :

جوش آرگون: روش جوش نقطه ای است که به آن جوش نقطه ای نیز می گویند. اثر گرما بسیار زیاد است و پس از جوش کاملاً باید جلا داده شود، در غیر این صورت جای جوش وجود خواهد داشت. سیم جوش کمکی مورد نیاز است . اما درجوش لیزری دستی، نور مداوم لیزر با دمای بالا، فوراً فلز را ذوب می کند، حوضچه مذاب تولید می کند، با گاز به طور یکنواخت جوش و خنک کننده را پر می کند. جوش زیبا، بدون گل جوش و بدون نیاز به سنگ زنی حاصل می شود .

اثرات حرارتی

جوشکاری قوس الکتریکی: اثر گرما بزرگ است, اتلاف گرما کم است, نقطه جوش به قسمت فلزی بسیار گرم است.

جوشکاری لیزر دستی: بدون اثر گرما, اتلاف حرارت سریع.

انعطاف پذیری حرکت

جوشکاری قوس الکتریکی: به راحتی قابل جابجایی نیست.

جوشکاری لیزری دستی: به راحتی قابل جابجایی است.

عامل خطر

جوشکاری قوس الکتریکی :جرقه بزرگی است که به راحتی روی بدن و صورت پاشیده می شود.

جوشکاری لیزر دستی: بدون جرقه , عینک محافظ لیزر کافی است .

الزامات کارگر

جوشکاری لیزری دستی: عملیات ساده و ۳ ساعته می تواند محصولات جوشکاری را شروع کند. کارگران عادی به راحتی قابل استفاده هستند. اما در جوشکاری قوس الکتریکی نیاز به آموزش است .

مقایسه کارایی

جوشکاری لیزری دستی ۱۰ برابر سریعتر از جوشکاری قوس الکتریکی است.

سایر مقالات ما

دیدگاه کاربران (0)
0 0 رای ها
guest
امتیاز شما
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
guest
امتیاز شما
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها