دستگاه لیزر فلزات یا لیزر فایبر و اهمیت استفاده آن

با ظهور تکنولوژی لیزر و امکان استفاده و فروش دستگاه لیزر فلزات، جهت برش انواع فلزات که یکی از رایج ترین متریال هایی است که از این تکنولوژی جهت برش آنها استفاده می شود انقلابی در این صنعت یعنی صنعت فلزات بوجود آورده است. از جمله مواردی که استفاده وسیعی از دستگاه برش لیزر در آن مشاهده میشود می توان به صنایعی چون صنایع خودروسازی، ابزاردقیق، صنایع مهندسی، صنعت چوب و دکور، تابلوسازی، صنایع ساخت و تولید و… اشاره کرد.

به طور کلی فروش دستگاه های برش لیرزی به دو گروه برش لیزر  فلزات و برش لیزری غیر فلزات تقسیم می شوند و هر دستگاه با قدرت و قابلیت های برش مختلفی تولید شده که موارد استفاده آن ها نیز متفاوت است.دستگاه لیزر فایبر یا همان فلزات جهت برش بیش از صدها نوع فلزات مانند: آلومینیوم،استیل،فولاد،طلا،مس،برنج،چدن و…مورد استفاده قرار میگیرد.

به وجود آمدن تکنولوژی و فروش این دستگاه به طور کارآمد و موثر فلزات را با لیزر برش می دهند باعث افزایش تقاضا و خرید برای ساخت و تولید محصول می شود که در نتیجه سبب کاهش هزینه ها و حفظ بالاترین سطح ایمنی می شود.در آخرین تکنولوژی دستگاه برش لیزری فلزات موسوم به نسل چهارم لیزر فایبر دقت بالا در برش انواع فلزات در کنار ظرافت در انجام کار امری غیر قابل انکار است.در واقع این دستگاه‌ها با تکنولوژی‌های به روز و کارآمد قابلیت برش فلزات با لیزر در ضخامت‌های مختلف با سرعت و کیفیت بالا را دارند.قدرت و توان لیزر در آن بسیار بالاست. دقت بالا، برش سریعتر، مسیر برش در محدوده‌ ای ظریف که از الگوی برش لیزر پیروی میکند و هم چنین برش صاف از جمله مزایایی است که این دستگاه را با دستگاه های دیگر برش فلزات متمایز میکند.طیف وسیعی از صفحات فلزی به وسیله توانایی لیزر به کار رفته در دستگاه های برش لیزر فلزات قابل پردازش هستند.این دستگاه از قطعات و سیستم های پیشرفته که با همکاری یکپارچه با یکدیگر از قدرت لیزر جهت برش مواد فلزی و فلزات سخت و ضخیم تشکیل شده است و با توجه به سرعت بالا و کاهش خدمات هزینه خدمات لیزر فلزات سبب تمایل کارفرمایان به خرید انواع دستگاه برش فلزات از مراکز معتبر و با سابقه فروش دستگاه لیزر فایبر شده است.

توجه داشته باشید که در مقاله راهنمای خرید برش لیزر فلزات توضیحات کاملی در خصوص این محصول ارائه شده است.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر فلزات (فایبرلیزر)

این دستگاه لیزر برش(فایبر لیزر)یک ماشین اتوماتیک و صنعتی است که با استفاده از اشعه لیزر و متمرکز کردن آن توانایی برش هر نوع متریال از جمله انواع فلزات را دارد.برش فلزات به وسیله دستگاه لیزر، نوعی برش غیر‌تماسی است به این صورت که در ابتدا جسم و یا قطعه ای از فلزات که قرار است با دستگاه با لیزر برش داده شود توسط نرم افزار طراحی می شوند یعنی طرح مورد نظر بعد از طراحی توسط رایانه به دستگاه منتقل میشود دلیل این طراحی در واقع محل عبور نور لیزر است‌که با توجه به نوع ورق یا اجسام سرعت و قدرت دستگاه تنظیم می شود تا با لیزر برشی دقیق و با کیفیت بالا انجام شود.بر اساس این فرآیند تولید حرارت از گرمای کانونی و انرژی حرارتی تولید شده توسط دستگاه لیزر، از دریچه‌ای باریک به هدف برش نشانه گرفته میشود یعنی در هنگام برش توسط دستگاه لیزر به دلیل کم بودن قدرت اشعه برای برش از لنز فوکوس که به صورت نقطه ای است استفاده کرده و قدرت برش چند برابر افزایش پیدا میکند تا قسمت مورد نظر را برش دهد. در مقایسه با روش های برش سنتی فلزات، برش لیزری مزایای زیادی دارد. انرژی متمرکز کامل ارائه شده توسط دستگاه لیزر میتواند مواد را با ضخامت های مختلف و اشکال پیچیده به دقت برش دهد.
ویژگی های استفاده از دستگاه برش لیزر فلزات(فایبرلیزر)دقت بالا در حین لیزر وبرش که می تواند تا حدود یک میلی متر هم باشد،می توان شکل و طرح های مختلفی را با توجه به نظر مشتری بر روی قطعه مورد نظر با لیزر برش زد وایجاد کرد.سطحی که با لیزر برش داده میشود از صافی بسیار مناسبی برخوردار است.برش ایجاد شده بر روی قطعه باعث سوختگی آن نخواهد شد.برش لیزی ضایعات اضافی بسیار کمی ایجاد خواهد کرد یعنی این مواد اضافی در محل برش فلزات باقی مانده توسط گاز همراه با لیزر پاکسازی شده و برشی دقیق و سطحی و صاف و بدون ایراد از دستگاه برش لیزر باقی می ماند.

کاربردهای دستگاه برش لیزر فلزات (فایبر لیزر)

با توجه به ویژگی ها و مزیت های بسیار مهم که راجع به برش دستگاه فایبر لیزر گفته شد. استفاده از این دستگاه در اکثر کارخانه های تولید که برای تولید محصولات خود نیاز به برش و یا حکاکی فلزات دارند بسیار ضروری و مهم است تا بتوانند در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از محصولات مورد نظر را با دقت و کیفیت بسیار بالا برش داده و برای دیگر مراحل تولید و سپس فروش اماده کرد.همچنین در برشکاری انواع فلزات و خمکاری و جوشکاری انواع سازه های فلزی صنایع مختلف از جمله پزشکی، نظامی، هوافضا، آزمایشگاهی، ماشین سازی، بسته بندی و غیره استفاده می شود، همچنین در کارخانه های تولید قطعات و ابزارآلات ماشین های صنعتی و کارخانه های تولید لوازم خانگی که نیاز به برش فلزات دارنددر صنایع تبلیغاتی که ساخت هدایا و تابلوهای تبلیغاتی و هم چنین در صنایع ساختمانی برای ساخت عرشه فولادی و نماها و ساخت لوله و پروفیل جهت استفاده در مبلمان سازی و… استفاده می شود

مزایا دستگاه لیزر فلزات (فایبر لیزر)


قابلیت برش فلزات که شامل انواع ورق های آهن،استیل،آلومینیوم و مسبرش از ضخامت ۰/۲ میلیمتر تا ۲۰میلیمتر

همانطور که گفته شد این دستگاه به دلیل لیزر با دقت و کیفیت بالاو انعطاف پذیر و همه کاره و بسیار کارآمد بودن در برش فلزات نسبت به دستگاه های قدیمی بسیار بیشتر فروش دارد و مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین خروجی این دستگاه بسیار ظریف و مقرون به صرفه است علاوه بر این مزیت های زیادی نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم:

۱.توانایی و دقت بسیار بالای لیزر برای برش نسبت به سایر روش برش فلزات مانند برش پلاسما و واترجت دارد
۲.توانایی برش و حکاکی پیچیده ترین طرح ها توسط این دستگاه۳.امکان برش در سایز و ضخامت های مختلف۴.ضایعات تولید شده ی فلزات، بسیار کم در برش لیزر۵.امکان برش فلزات در تعداد بالا و بهینه سازی طرح و اشکال مختلف و تغییر اندازه آنها در دستگاه برش لیزری به سادگی و با فشار دادن چند دکمه حاصل میشود.استفاده از کنترل عددی در کامپیوتر های موجود در این دستگاه باعث افزایش سرعت برش،دقت بالا و تنظیم توان خروجی با کم ترین مصرف انرژی می باشد.۶.برش های با کیفیت و بدون هیچگونه خمیدگی و یا تغییر در ساختار لبه های برش خورده بعد از لیزر یعنی سبب ایجاد لبه های تمیز تر فلزات میشود که از تاب برداشتن و اعوجاج فلز جلوگیری میکند.۷.پرتو های لیزر پس از استفاده مداوم برای برش فلزات دچار فرسودگی نمیشود و نیازی به تعویض قطعات و نصب ابزار جدید ندارد.۸.در روش های سنتی برش فلزات نیاز به تعویض قطعات و نصب ابزار جدید هم چنین تیز کردن و نگداری مداوم ندارد و ساخت اشکال دقیق و با جزئیات در کمترین زمان و به خوبی قابل انجام است.۹.با تنظیم روند خودکار برش باعث میشود لیزر به راحتی بتواند برای ضخامت های مختلف فلزات بدون مصرف کردن انرژی زیاد تنظیم شود.
بطور کلی با در نظر گرفتن زمان ارزشمند و کم ترین مصرف انرژی میتوان مزایا استفاده از این دستگاه را در صرفه جویی در هزینه مواد،سرعت بالا جهت صرفه جویی در زمان،صرفه جویی از بوجود آمدن ضایعات جهت تنظیم الگو های برش فلزات که باعث کاهش در تولید ضایعات میشود از مهمترین برتری این دستگاه لیزر دانست.

راهنمای خرید دستگاه لیزر فلزات (فایبر لیزر)

با توجه به انتظاراتی که از دستگاه لیزر فلزات دارید و صنعت شغلی که در آن فعالیت دارید،با دانستن ابعاد و اندازه محل کار(کارگاه) و همچنین اندازه دستگاه لیزر متناسب با سرعت اجرا و کیفیت و حجم کاری که دستگاه انجام میدهد متناسب با نیاز شما متفاوت میباشد که تیم فروش ما با همه توان و تجربه و دانش بهترین گزینه و انتخاب را به شما پیشنهاد میدهیم. با توجه به نیاز شما بررسی دستگاه لیزر از لحاظ توان ابعاد و سورس آن،هم چنین مشاوره رایگان و حضور در محل شرکت جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال دستگاه به همراه کارشناسان فروش و تیم فنی جهت نصب و راه اندازی و پشتیبانی قوی و ضمانت دستگاه و قطعات آن

گاز مورد استفاده در دستگاه لیزر فلزات(فایبرلیزر)برای برش فلزات مختلف از گازهای متفاوتی استفاده می شود که هر نوع گازی باعث می شود تا برش قطعه مورد نظر بهتر و با کیفیت بالاتری صورت بگیرد. اکثرا از گازهایی همانند اکسیژن و نیتروژن برای برش لیزری استفاده می کنند.  گاز نیتروژن بهترین گاز برای برش است و برش ما را تضمین میدهد. پس در نتیجه برای انتخاب گاز مناسب برای عمل برش هم باید به نظر مشتری و هم به نوع فلز مورد نظر توجه نمود. همانطور که گفته شد اگر ورق های شما از جنس استیل و یا آلومینیوم باشند به دلیل این که ممکن است در حین برش سیاهی در محل ایجاد شود و یا کیفیت کار انجام شده مناسب نباشد در نتیجه باید از گاز نیتروژن برای برش استفاده کرد.

سورس دستگاه فایبر لیزر

سورس یا همان قلب دستگاه را میتوان نامید که شامل برند های زیادی در دنیا هست که اینجا به برند اشاره میشود MAX ،RAYCUSو IPG

سورسMAX: پرفروش ترین و در دسترس ترین سورس لیزر فایبر می باشد که جزو کالا های درجه یک چین است و در سرتاسر ایران قابل فروش و توزیع است‌.
سورس RAYCUS: این برند را میتوان هم رده سورس مکس دانست و نکته قابل توجه این است که با وجود هم رده بودن با سورس مکس بسیار ارزان تر است.
سورسIPG: برترین سرس دنیاست که تحت لیسانس آمریکا می باشد و دارای کارآییو کیفیت بسیار بالایی می باشد.
چیلر دستگاه:عملکرد چیلر،خنک کردن سورس، کنترل و ثابت نگه داشتن دمای آب سیرکوله دستگاه می باشد. استفاده از چیلر خوب و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورت استفاده از چیلر بی کیفیت سورس و هد لیزر در معرض آسیب جدی قرار خواهند گرفت.تولید اشعه لیزر در داخل تیوب لیزر با تولید گرمای بسیار همراه است، به همین دلیل برای جلوگیری از وارد شده هرگونه آسیبی به تیوب لیزر از جمله ترکیدگی، لازم است .

فروش قطعات دستگاه فایبر لیزر فلزات هم چنین شامل :سورس،هدبرش،اسکلت و لوازم جانبی،قطعات برقی،دنده شانه،گاید خطی،گیریبکس,ریموت،سروو و موتور و درایو،چیلر،استابیلایزر و.. میباشد.
و همچنین فروش لوازم یدکی دستگاه فایبرلیزر که شامل: نازل،سرامیک،شیشه محافظ،لنزفوکوس،لنز کولیماتور،سوآپ_پارچه تمیزکننده و عینک در مجموعه ما با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و با ضمانت بالای دستگاه،قطعات و لوازم یدکی و فلزات قابل سفارش است.

سایر مقالات ما

دیدگاه کاربران (0)
0 0 رای ها
guest
امتیاز شما
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
guest
امتیاز شما
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها